Hedef Kitle Analizi

        

        [BTÖ316] Çoklu Ortam Uygulamaları ve Üretimi dersi kapsamında üreteceğimiz eğitim yazılımı İlköğretim 6-7-8. sınıfları kapsamakta olup bu kitle dışındakiler tarafından da incelendiğinde rahatlıkla anlaşılabilecek düzeyde olacaktır.

Yaş

Projenin hedef kitlesi yukarıda da belirtildiği üzere İlköğretim 6-7-8. sınıf öğrencileridir. Bu sınıflarda okuyan yani 11-12-13 yaşlarındaki çocuklar, somut ve soyut işlem döneminde ve bu ayrımı yapabilecek yaşlarda olduklarından bu konunun onlara aktarılmasında bir problem olmayacaktır.

Cinsiyet


Geleneksel toplumlarda kadın ve erkek rolleri katı bir şekilde ayrıştırılmıştır.Dolayısıyla eğitim uygulamaları da buna göre yürütülmektedir.Lakin günümüzde kadın ve erkek öğrenciler bir arada eğitim görüyorlar. Ele aldığımız geri dönüşüm konusu kadın ve erkeğin bir arada yada ayrı ayrı iken farklı şekillerde eğitim almasını gerektirmemektedir. Bu sebeple bu yazılım için cinsiyet , ayrım yapmayı gerektirecek bir faktör değildir.

Öğrenim Durumu

Eğitim yazılımının hedef kitlesi olarak seçtiğimiz İlköğretim 6-7-8 öğrencilerinin bilgi seviyeleri arasında , anlatacağımız geri dönüşüm konusu çerçevesinde , gözle görülecek büyük bir fark yoktur.Bu denli büyük bir farkın olmaması da öğretim tasarımı açısından problem teşkil etmemektedir.

Eğitime İlişkin Tutumlar

Bireylerin eğitime ilişkin tutumları , öğrenmede etkilidir. Eğitime zorunlu mu yoksa gönüllü mü katıldıkları , öğrenmelerini de doğrudan etkileyecektir.Tasarlayacağımız yazılım, tamamen gönüllü öğrenciler tarafından kullanılacaktır. Hiçbir şekilde bu yazılım bir dayatma ile öğrencilere sunulmayacaktır. Bu bakımdan , geri dönüşüm konusunu gerçekten öğrenmek isteyen öğrenciler bu yazılıma ulaşabileceklerdir.

Gelecek Hedefleri


Öğrencilerin eğitime zihinsel olarak yatırım yapaiblmeleri için , bu yazılıının onların hayatındaki yerini ve önemini kavramaları gerekmektedir.Bu konuda olumsuz bir yargı oluşmaması adına öğrencilere yazılım ile birlikte , geri dönüşümün önemini anlatan , kısa , okuyucuyu sıkmayan bir bildiri de verilecektir. Bu sayede öğrenciler , konu hakkında bir ön bilgiye sahip olarak yazılımı kullanacaklardır. Bununla birlikte geri dönüşümün önemi kavrandığında hem bunu öğrenen hemde gelecek nesiller bu konuda daha bilinçli olacaktır. Bu da yazılımın gelecek hedeflerinden en başta gelenidir.

Bireysel Farklılıklar & Zeka & Yetenek

Yazılımımız İlköğretin 6-7-8. sınıf öğrencilerine yönelik olacaktır. Bu sınıf öğrencileri arasında elbette gözle görülebilen ve görülemeyen  bireysel farklılıklar , zeka seviyesi ve yetenek farklılıkları olacaktır. Ancak bizim hazırlayacağımız yazılım bu farklılıkları ortaya çıkarmadan , hedef kitle dahilindeki her sınıftan öğrencinin yapabileceği seviyede olacaktır. Yazılımın içerisinde bulunacak olan yönerge ve yönlendirmeler ile , yazılım kullanma yeteneğine sahip olanlar ile olmayanlar arasında , yazılımı kullanma becerisi arasındaki fark minimum seviyede olacaktır.


İlgi

Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için  , konu ile ilgili yeterliliklere, yeterli hazırlı bulunuş seviyesine sahip olmanın yanı sıra o konuyu öğrenmeye de ilgili , eğilimli olunmalıdır. Bu konuda dikkat ile ilgiyi birbirine karıştırmamamız gerekmektedir. Dikkat , bir uyarıcıya belirli bir süre odaklanmaktır. İlgide ise ciddi bir kararlılık ve süreklilik olmak zorundadır. Geri dönüşüm hakkında hazırlayacağımız yazılım yukarıdaki maddelerde de belirttiğimiz üzere bir dayatma ile değil isteyenin yararlanabileceği bir yazılım olacaktır. Bu nedenle konuya ilgisi daha fazla olan öğrenciler bu yazılımı kullanacağından , ilgi problemi de ortadan kalkacaktır.

Önbilgi

Konumuz çevre ile ilgili bir konu olup , bu bilinci daha genç yaşta çocuklara aşılamak ise bir görevimizdir. Bu nedenle bu konuyu , onların seviyelerine göre anlatıp , yine kendileriyle yapacağımız görüşmeler vb. doğrultusunda en çok bilgiye ihtiyaç duydukları noktalara değineceğiz. Bu da yazılımı daha kullanılabilir kılacaktır.

Güdülenme

Çevre bilincini küçük yaşlarda daha fazla çocuğa edindirmek amacıyla güdülenme konusu bizler için çok önemli. Çünkü hedef kitlemizde 1. Dereceden yer alan yaş grubundaki çocuklarda bu konuya dair öğrenme isteği bulunmaya bilir. Bir dayatma ile öğretmeyeceğiz ama güdülenmeden yararlanarak çok fazla sayıda çocuğa bu bilinci aşılamak istiyoruz. Bunun için ise çocuklara çeşitli ödüller vb. vermeyi planlıyoruz.